מה עושים בדיוק בבית הלבנוני בשבדיה?

    יוסי אשר | צילום: אינטלי טיימס No Comments on מה עושים בדיוק בבית הלבנוני בשבדיה?
    12:47
    02.05.24
    אתר קול חי No Comments on היסטוריה: טראמפ חוזר בו מפתרון שתי המדינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החוקר רונן סלומון פירסם באינטלי טיימס תיעוד מהפעילויות ב"בית הלבנוני" בעיר מאלמו המשמש גם כזירה לגיוס פעילים מהקהילה הלבנונית, כפי שמסר בחקירתו בשב"כ מרגל החיזבאללה השבדי (ממוצא לבנוני) חסן חיזראן ולפיו: "חברי האגודה הם שיעים העוסקים בפעילות חברתית ותרבותית הנוגעת לשיעים, מציינים ימי איזכור של החיזבאללה (כדוגמת יום השנה לנסיגת ישראל מלבנון, ימי זכרון לפעיל החיזבאללה), צפייה בנאומי מזכ"ל החזבאללה, חסן נסראללה ועוד".

    הפעילות במאלמו כמו גם במרכזים דומים בשבדיה ובעולם, מנוהלת על ידי מטיפים הפועלים במסגרת היחידה לקשרי חוץ של החיזבאללה. היחידה שהוקמה בשנת 1985 אחראית לשמירה ופיתוח יחסים עם הקהילות הלבנוניות השיעיות ברחבי העולם כשהמטרה העיקרית היא גיוס כספים עבור הארגון וניהול תעמולה דתית ופוליטית מטעם חיזבאללה, ובכך, היחידה קשורה גם למנגנון התעמולה של חיזבאללה ולשידורי רדיו וטלוויזיה.

    בפועל, לנציגי החוץ של הארגון המאיישים את התחנות של החיזבאללה ברחבי העולם, גם משימות חשאיות שמטרתן לסייע למנגנון מבצעי החוץ של הארגון באיסוף מודיעין, תצפיות ומתן סיוע לוגיסטי בתחומים שונים. היחידה פועלת באירופה, אפריקה, ארה"ב, ואסיה באמצעות אנשי דת ואנשי עסקים שהשתקעו בקהילות השיעיות המקומיות ומנהלים לצד עיסקיהם או עיסוקיהם הרוחניים גם פעילות גלויה הכוללת מפגשים ציבוריים בנושאים רוחניים וחינוכיים עם זיקה לאידיאולוגיה של החיזבאללה באמצעות ספרי לימוד ועזרי תעמולה כדג' הפצת סרטי חיזבאללה, תמונות, ועיתונים בקהילה; ארגון הפגנות רחוב, טיפול בביקור משלחות של אנשי חיזבאללה בקהילות השיעיות ברחבי העולם, גיוס כספים וסיוע הומניטרי.

    כחלק מהפעילות הסמויה מסייעת יחידת קשרי החוץ למנגנון מבצעי החוץ של החיזבאללה (ESO) במספר תחומים: איתור וגיוס פעילים לפעילות מבצעית בזירות השונות. דיווחי ממסר מודיעיניים על הזירות השונות, דיווחים על יעדים יהודים וישראליים בגזרת הפעילות, סיוע לוגיסטי באזורי הפעילות כדג' רכבים ואמצעים, דירות מסתור.



    0 תגובות